Død over malingen i Mindeparken!

Af Mikkel Andersson 107

Lad det være sagt med det samme: Jeg raser over græsbemalingen i Mindeparken i Aarhus. RASER!

Det er ikke fordi, jeg har noget mod farver. Min datter kom tit hjem fra børnehaven, da hun var mindre, og havde lavet de nydeligste abstrakte kompositioner med både blåt, grønt og rødt i tusch eller farvelade, som jeg med stor fornøjelse hængte på køleskabet.

Regnbuen øverst på Aros er jo også flot. Tænk engang, at man kan kigge gennem glasset mod Rådhustårnet, der så bliver grønt eller havnen, der bliver orange. Det er altså sjovt.

Mit raseri skyldes heller ikke – eller ok, måske en lille smule – at der sikkert bliver brugt en tåbelig masse offentlige penge på mindeparksfarveladen. Men det er trods alt bedre, end dengang kommunen betalte mimere for at opføre trafikulykker ved lyskryds i trafiksikkerhedens navn, eller nogen hyrede folk til at gå rundt klædt ud som måger i en festuge.

Er jeg så gal over, at naturen bliver hærget? Selvom det selvsagt er sjovt, at mens det i Odense er byen, som ødelægger kunsten, er det omvendt i Aarhus, så har jeg hørt, at græs er kommet for at blive.

Nej, mit problem er mere at jeg er rindalist. Og rød farve på græs er ikke kunst. Slet ikke i Mindeparken, der er en herligt gammeldags park, hvor folk enten bør flanere med høj hat og monokel om søndagen eller opsøge homoerotiske rendezvous’er ved nattetide. Den park har ganske enkelt lige så meget brug for kunstnerisk disruption, som Lars Seier har for kontanthjælp.

Og så kan jeg selvfølgelig godt høre folk derude harmt spørge “Hvordan kan du sige, at noget er eller ikke er kunst?“, mens de mumler noget om Marcel Duchamp og et pissoir.

Det er helt sikkert et godt spørgsmål. Men det kan jeg altså bare, endda med usvigelig sikkerhed. Og selvom der unægtelig er grænsetilfælde, hvor man kan overveje om det er kunst eller ej – som eksempelvis Picasso og Uffe Elbæk – så falder maling på græs helt udenfor. Og nej, der er ingen undtagelser. Akrylmaling på græs skal altid placeres i kategorien dårligt malerhåndværk, ikke kunst.

Men hvad er det så, jeg vil have, spørger du?

Jeg vil have al rundkørselskunst i Jylland erstattet med ting, der forestiller noget. Længe nok har jyderne tolereret overambitøse byråd, der til indbyggernes rædsel har forestillet sig, at rigtig kunst var noget med en rhombeformet dims i stål og nogle tilfældigt arrangerede mursten. Det er det heller ikke. Det skal være skulpturer af folk, der pløjer marker eller fisker i stormvejr. Eller som minimum noget af Jeff Koons, der også er god til at lave ting, som alle kan se, hvad forestiller.

Endvidere vil jeg have, at det metalsløjd, der findes på Store Torv i Aarhus, som alle kalder Vanddragen men vist hedder noget med en brøndsløjfe, bliver erstattet med en aarhusiansk udgave af Trevi-fontænen. Og ja, den skal være i marmor. Propfuld af antikke guder, Peter A.G. og en masse andre fabeldyr, der er vanvittigt svære at hugge ud i sten.

Og selvom det falder udenfor det med kunst, vil jeg – nu jeg er i gang – også have lys på Aarhus Domkirke og Vor Frue Kirke. Store, offentligt finansierede projektører, der oplyser henholdsvis danmarks længste og højeste kirke og den, der står over det ældste kirkerum i Skandinavien.

Det bliver smadderflot.

107 kommentarer RSS

  1. Af Niels Larsen

    -

    Min agtelse for dig, Mikkel Andersson, er lige steget adskillige grader. Og den var ellers høj i forvejen.

    Jeg er i ét og alt enig.

    Det er en skandale, at der er brugt offentlige penge på det rædselsscenarie.

    Det er en skandale, at det overhovedet har fået lov til at blive “opført”.

    Det er en skandale, at det oveni er Mindeparken, det går ud over.

    Det er en skandale, at der sidder folk på rådhuset med SÅ lidt indsigt i, hvad der er kunst og hvad der er ren rædsel.

    Det er en skandale at de ikke allerede er sat fra bestillingen.

    Og det er en skandale at “kunstneren” ikke allerede har fået en dom for naturødelæggelse.

  2. Af J Hanse n

    -

    Nej, mit problem er mere at jeg er rindalist.
    Skriver Mikkel Anderson.

    Så er det vel heller ikke værre.
    Mikkel skifter jo holdninger ligesom den yderste højrefløj skifter underbukser.
    Med nogle ugers mellemrum.
    Hvad mener du i morgen Mikkel.
    Noget som pleaser de rindalistiske svineavlere.

  3. Af Andreas Juul

    -

    Hvor kunne det være dejligt hvis den småborgerlige pøbel ind imellem også bekymrede sig for den ‘rigtige’ naturs ødelæggelse – det ville give lidt mere pondus når man kritiserer en sjælden happening på de pæntpolerede steder de forudrettede stakler skal spise is med den pukkelryggede om søndagen.

    Jeg er ganske enig i at metalbæstet på Store Torv er en skændsel af samme dimensioner som det hedengangne Movia busskur på Rådhuspladsen i København var det. Sæt endelig også lys på byens flotte bygninger.

    Men når man samtidig stemmer på partier der hælder milliarder af støtte efter både landbrugs- og olieindustrien så disse kan kvase vores i forvejen udpinte danske natur endnu mere – ja så skal man ganske enkelt lade være med at klynke over at der uddeles håndører til projekter, som – ganske vist meget naivt – skal få det småborgerlige kvæg til at tænke bare en snert udover søndagsslentreturens ønskede idyl.

    Så Mikkel – næste gang du får lyst til af føde en gnu i et småborgerligt smertehelvede og fare til tasterne i raseri – så nøjes med at føde gnuen i ro og fred og fri og lad os andre slippe for hykleriet.

  4. Af Hella Djøf

    -

    Gør som indianerne; brænd skidtet af – og gentag manøvren hvert syvende år!

  5. Af Eva Kvisling

    -

    “Jeg vil have al rundkørselskunst i Jylland erstattet med ting, der forestiller noget. ”

    Jamen, så er det jo Lars Wilks, vi skal have fat i; han er jo, om nogen, ekspert i rundkørselskunst, der forestiller noget, og som folk faktisk bemærker.

  6. Af Otto Kjærgaard

    -

    Jeg er sådan set meget enig med Mikkel Andersson og jeg er enig i, at den kunstneriske værdi af de eksempler han nævner er ringe eller ikke eksisterende.
    Nogle af eksemplerne er værre end andre. Malingen parkområder i Århus er decideret destruktiv og perverteret kunst og helt talentløst. Det er udtryk for en udbredt, men syg opfattelse, at hvis man husker at sige kunst før man laver noget, så kan man tillade sig alt. Normale regler sættes ud af kraft, hvis trylleordet er sagt og man er hævet over al kritik. Jeg anser værket som en talentløs kunstners desperate forsøg på at lave noget, der bliver bemærket. Talentet rækker ikke, så må man tage mere voldsomme virkemidler i brug.
    De andre kunstværker Mikkel Andersson nævner, vil jeg nøjes med at kalde mindre god kunst og hvis ikke det var fordi, de kostede så meget som de gør, så ville ulykken ikke være så stor.
    Brøndsløfen på Store Torv synes jeg heller ikke er den store kunst, men jeg synes egentlig den er et hyggeligt indslag i bybilledet. Århus kunne sagtens klare sig uden, men nu da pengene er brugt, så gør den ingen stor skade.

  7. Af ole hansen

    -

    HAR KORTSYNET TÅBELIGHED PLUS KORRUPTION SAT DEN SUNDE FORNUFT TIL VÆGS?

    Mik kel an der son er en fornuftig mand. Og dem findes er vi jo trods alt nogle stykker af. Og selvfølgelig er det fjollet at hælde kilovis/tonsvis af maling ud over græsplæner, for at gøre dem røde.

    Men problemet er at det er galninge og korrupte der dominerer samfundsudviklingen. Der er alt for få fornuftige/hæderlige vælgere, politikere og journalister. Det er jo derfor Danmark nu er et land i frit fald ligesom Sverige og flere andre lande. Alt tyder på at udviklingen fortsætter indtil vores økonomi, kultur og civilisation kollapser. Når partier som alternativet, venstre, enhedslisten og andre lignende kortsynede og uansvarlige partier stadig har titusindvis af vælgere, så kan det kun ende galt. Nærmest alle partier er hykleriske, superegoistiske, hensynsløse, asociale…… og oveni ignorerer de masse indvandringens/invasionens KONSEKVENSER! Deres vælgere stemmer jo så at sige på landets og deres egen undergang. Læs BT og eb i dag, og læs på nettet om borgens og regeringens mange svigt og ugerninger. Og læs om hvordan alt med postvæsnet, velfærden, hospitalerne, familieværdierne, demokratiet, den enkelte danskers frihed og sikkerhed og meget mere er eller er ved at blive lagt i ruiner.

  8. Af Maria Due

    -

    “Og selvom der unægtelig er grænsetilfælde, hvor man kan overveje om det er kunst eller ej – som eksempelvis Picasso og Uffe Elbæk – så falder maling på græs helt udenfor.”

    At Picasso er kunst er lige så sikkert, som at Uffe Elbæk og acrylmaling på græs er kunstlet og vidner om et uudslukkeligt og selvoptaget behov for opmærksomhed. Derfor vrimler folk til Alternativet, og min barndoms legepark forurenes unødvendigt vha. spildte offentlige midler.

    Det er overkill, så det batter og som sådan et af mange depraverede udtryk for en tidsånd, der er i gang med sine sidste kvalmende opstød, inden kampen for at overleve begynder. Aros´ dansk-norske direktør vil sikkert mene, at dette gør svineriet til kunst, men det mener man ikke, når man er vokset op med parken og år for år har lagt mærke til, hvordan andre forsøger at annekterede den til andre formål, end den er tiltænkt. De får ikke fred i deres sjæl, førend området er plastret til med gøgl. Som det skete med Friheden, der en gang var et fredeligt skovturssted, hvor folk kunne få en svingom og teenagere mødes, som da mine forældre fik øje på hinanden under bøgetræerne. I dag er det et larmende sted, hvor prins Henrik foretager elastikspring og folket hyler i rutschebanen.

  9. Af ole hansen

    -

    Rettelse: Fornuftige mænd findes, og vi er trods alt nogle stykker som går ind for sund fornuft og en vis etik og moral. Men de undergravende, fascistiske grupperinger dominerer tænkningen på Chrborg.

    Og bare se hvilke UHYGGELIGE, VANVITTIGE OG DØDBRINGENDE TILSTANDE der er opstået mange steder i den sociale velfærds områder, og i visse dele af hospitalsvæsnet. Heldigvis er aviserne begyndt at sætte lys på de TOTALT SKANDALØSE forhold på visse psykiatrihospitaler og visse “fysiske” hospitaler. Hvor patienter påføres grufulde og langvarige lidelser, pga. politikeres og visse afdelingers enorme svigt. Eller patienter dør på stribe (i hundredvis/tusindvis) som følge af rene uhyrligheder overfor dem og deres pårørende. Vores syge sundhedsvæsen er raslet fra en første eller anden plads i Europa ned til ca. en 18. – 19. plads. iflg. diverse sammenlignende undersøgelser. Læs bogen: Sundhedsvæsnets storhed og fald. Eller læs artikler som SVIGT UD OVER ALLE GRÆNSER I DET DANSKE SYGEHUSVÆSEN…….. Moderne dansk psykiatri: VELKOMMEN TIL STENALDEREN!

  10. Af Hella Djøf

    -

    “…læs om hvordan alt med postvæsnet, velfærden, hospitalerne, familieværdierne, demokratiet, den enkelte danskers frihed og sikkerhed og meget mere er eller er ved at blive lagt i ruiner.”

    Gamle, hvide brokkehoveder; gør plads til den multikulturelle fremtid.

    Brænd velfærdssamfundet ned hvert syvende år – ellers overlever nasserøvene, og de gamle, tabere, der ikke har sørget for en klækkelig opsparing, så de kan forsørge sig selv, alt for længe!

  11. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Lav Lillebælt om til en fast grænse og fjern v jyderne fra tinget. Så bliver Danmark igen et godt land at leve i..

    Sjælens beboere bevæger sig ikke meget i det mørke udkantsjylland. Hvorfor skulle de det? Er intet kultur. Med Jylland solgt til tyskerne kan landets øboere få lov at undvære de forfærdelige borgerlige regeringer..

    Der har vel højst været en jysk kunstner af værdi for hver 100 af øernes og sjælens ø’s beboere?

  12. Af Jan Johansen

    -

    Den skamfering, som vi er vidende til i Mindparken i Aarhus, har intet med kunst at gøre. Det er snarere ren og skær vandalisme eller hærværk mod naturen. Hvem har givet den vandal af en såkaldt kunstner tilladelse til at vandalisere parken på en så barnagtig måde. Det er slet og ret en skændsel at kalde det kunst. Så kan enhver idiot føre sig frem med hvad som helst under dække af kunstnerisk udfoldelse. Vorherrebevares! Hvad så med romaernes efterladenskaber af stort og småt i København. Det kunne jo også retfærdiggøres og blåstemples som værende stor eller mindre stor kunst, altså af leverandørerne? Næh, problemet med kunstbegrebet af i dag er, at udøverne eller mange af dem, som kalder sig kunstnere i virkeligheden er så ringe, at det nærmest ikke bare grænser sig til det pinlige. Det er himmelråbende pinligt!!!

  13. Af Svend Hansen

    -

    Man kan gøre noget for at vise andre hvad man synes DE ikke skal gøre, og man kan gøre noget man synes er godt og således være sit eget eksempel.
    Det har ganske alvorlige perspektiver når man bruger ”målet helliger midlet” metoden. Her er det så for at gøre opmærksom på menneskets overgreb mod naturen at man ødelægger et stykke natur. Det bliver fra akademisk hold forsvaret med allehånde pædagogiske parallelforskydninger til den onde virkelighed og almindelige mennesker formåen i at forstå denne i sin helhed. Samtidig forsvarer man sine argumenter med noget der i bedste fald ligner ubetænksom studentikos/akademisk løssluppenhed og som kun kan siges at have en ganske lille overført betydning til sin påståede hensigt, hvorimod det har en helt sikker og aldeles ødelæggende betydning for livet, skønheden og den natur der var her på stedet. Jeg finder det usmageligt, ukærligt, uvenligt, bedrøveligt og unødvendigt.

  14. Af HejaTrump jegtrorpådig

    -

    CBS 60 minutes med den spøjse programvært Bill Whitaker havde engang en konkurrence hvor det gjaldt om at sende fotografier ind af USAs grimmeste skulptur. Det var tider dengang.
    Jeg kender en hel del danske skulpturer, som let slår de amerikanske -noget er vi da bedst til-.
    Ellers er det en sørgelig tid vi lever i: Merkel har fået megalomania infectiosa (tidligere kaldt syfilis) på hjernen og har irettesat Præsident Trump, magen til sindssyg kælling skal man lede efter -hun har vist glemt Tysklands fortid!
    Trumps svigersøn Kushner hånes for at han har forsøgt at få en bedre relation til Rusland. Fyren burde få en tapperhedsmedalje i stedet. Rusland har altid været vor allierede i kampen mod tyskernes altid lige aggressive fremfærd.

  15. Af jens andersen

    -

    Er der ingen grænser for hvad man kan byde danskerne? Nej, det er der ikke, for danskerne finder sig i alt. Fra milliarder af skattekroner spildt på “kunst” og fjollede projekter til ødelæggelse af deres land og fremtid.

    For den typiske dansker er det ligegyldigt om velfærden, sundhedsvæsnet og andre værdier smuldrer eller udslettes. Man ignorerer eller opdager slet ikke hvad der foregår i samfundet i retning af mere og mere vanvittige og umenneskelige tilstande. Så længe man ikke lige selv er blevet hårdt ramt, er man ligeglad med om det går ad helvede til med samfundet.

    Resultatet af al denne typiske sløvhed og laden stå til, bliver et jungleagtigt samfund med gangstervælde, uretfærdighed, sygdom og udbredt social elendighed. Det er de ved at lære på den hårde måde i Sverige, Frankrig og England osv.

  16. Af ole hansen

    -

    Ja, Danmark er nu et land der er ved at rådne op. Både oppefra og indefra udbredes en pervers og rådden moral. “Systemet” bliver værre og værre i sin opførsel overfor borgerne. Mere herom om lidt.

  17. Af ole hansen

    -

    Nå, nu røg fortsættelsen ind i det fordømte f.. … ??

  18. Af ole hansen

    -

    Der blev ellers to gange kvitteret for modtagelsen. Er det kun j. hansen og li s beth som må skrive mange indlæg?

  19. Af ole hansen

    -

    Er avisens f il ter styret af radikale betonhoveder i små sko? Eller hvad er grunden til at det fungerer så primitivt?

  20. Af Jørgen Skov

    -

    Prøv at høre her:

    Kunstnere er stort set patienter der har undgået psykolog/psykiater. Med deres idiosynkrasier, infantile indfald og umådeligt dårlige håndværk overbeviser de resten af befolkningen (dem der betaler) om at de er geniale og at den naturlige forventning om genialitet og indhold fra ægte kunstnere – er gammeldags.

    Hvis folket så protesterer – insisterer de på at de med deres “kunst” har “vækket” folk og skabt “debat”.

  21. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Har aldrig været en borgerlig kunstner af værdi i Danmark skov. De evner ikke den store vision, kun det smålige andedamshaløj og flagtilbedning..

    Den borgerlig regering har skåret i kunsten over 20 år så den nu er Europas laveste pr. Capita efter fallitlandet Grækenland.. er på sølle 0.77%. De interessere sig kun for opera som Lemche og borgschmidt.som får statsstøtte på nok ca. 3000 kr. Pr solgte billigt. Den borgerlige elite forstår skam at rage til sig fra statskassen.

  22. Af Klaes Laursen

    -

    Kunsten provokerer igen. Det er godt. Så kan vi se os selv. En farve som slet ikke passer ind. Et stykke unaturligt natur. Interessant. Tænk lidt over det du ser. Du er ikke kunstner. Du er modtager. Dit raseri er interessant. Hvorfor bliver du rasende? Det er bare en farve. Er det ikke bare en leg? Betyder farver noget? Det er fremragende kunst det her.

  23. Af jan jensen

    -

    Kan vi ikke få lov til at læse o le h an sens fortsættelse annonceret 16.22. – – ?? Den har været syltet og skjult siden kl. 17 ca.

  24. Af P Christensen

    -

    Prøv eventuelt at foreholde den jyske kunstner i Aros
    de venstre-radikales ad hoc mantra om,
    at der ikke er ytringspligt.

  25. Af Maria Due

    -

    “Det er bare en farve”

    Så vidt jeg har forstået, består “værket” af to farver, nemlig en hæslig blårød nuance i kombination med en gråtonet hvid.

    Der skulle vel ikke være tale om en DYB DYB DYB “kunstner”, der har set lyset og med svineriet advarer mod nationalisme i den danske urtegaard? Det ville bare være STORT, ikk! Hold da op mand, hvor FEDT!!! IKK!!! SKIDDEN HVID NATIONALISME.

  26. Af Hejatrump jegtrorpådig

    -

    Dyb dyb kunst: kunstnerens eget pis i en haveslange, hvad synes du om det Pisbeth? var det ikke noget for dig at have hængende i dagligstuen lige over familiefotoerne og det af barndomshjemmet i pisserenden? den stakkels kunstner kan behøve pengene -a la giv mig en blomst medens jeg lever!

  27. Af ole hansen

    -

    Mærkeligt. Man skildrer skan – da – løse forhold i sundhedsvæsnet, der dræ – ber mange patienter, og påfører endnu flere frygtelige lidelser. Og straks skj ules det hvad der oplyses. Selvom det er i alles interesse at have et velfungerende sundhedsvæsen.

  28. Af ole hansen

    -

    Men støjsendere som l is be th og lignende er der altid plads til.

  29. Af ole hansen

    -

    HEJ, M IK KEL AN DER SON, KAN VI IKKE FÅ DIG TIL AT BEFRI DET SKJULTE INDLÆG. PÅ FORHÅND TAK. (KL. 17 CA.)

  30. Af Jan Petersen

    -

    KUNST – a la lort på dåse – her et par billeder:

    https://www.google.dk/search?q=kunst+lort+på+dåse&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi1vfGo15XUAhVDlSwKHbMJCJEQ_AUICigB

  31. Af ghita haugaard

    -

    Jeg er fuldstændig enig med dig i at det er helt helt forfærdelig at man kan ødelægge vores ellers flotte mindepark med rød maling og så må de godt kalde mig gammeldags eller ikke kuntstforstående, er jeg sådan set ligeglad med. . det er simpelt skrækkelig og at det så oven i købet er godkendt af århus kommune fatter jeg slet slet ikke. Der er åbenbar penge nok i kulturkassen — hvor der ellers skal spares mange steder. Fø–j århus kommune jeg er flov over dig og beklager Mindepark at vi ødelægger dig- og det med at det er et statement på at vi mennesker ødelægger naturen , det tror jeg de fleste mennesker allerede godt ved i for vejen Jeg er oprindelig ked af det på Århus vegne, så ked af det

  32. Af bent knudsen

    -

    Hvis der er urimelige forhold på hospitalerne som i betydeligt omfang giver anledning til unødvendige dødsfald og lidelser, bør det da frem i lyset. Så vi må da appellere til blogholderen om at befri indlæg der omhandler sådanne forhold. Som jo er mere alvorlige end maling på græs.

  33. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Ole-bent=Preben f1’s kommentarer er ligegyldige..

    Hvorledes forhold er på Sankt Hans i dårekisten hans, er endnu mindre interessant end farven på græs i Århus.. Der må trods alt prioriteres her..Men hvis den skal nymales og melodien skiftes ud efter det første 10 år, , kan det vel ikke kost alverden? Århus har sikkert noget Malling til overs? Og masser af musikskoler. Så dårekisten kunne vel flyttes nær nogle af børnenes prøvetimer? Løsningen ville så være gratis og endda med helt nye og ukendte toner?

  34. Af Jan Petersen

    -

    Jeg har i øvrigt altid drømt om en psykologi test for politikere – før de overhovedet er i stand til at repræsentere resten af befolkningen. Her et meget godt eksempel på en folkevalgt – der formentlig ville dumpe i en helt almen – psykologisk – dueligheds test:

    “Aarhus’ borgmester: Malet græs skaber mere debat end træplantning
    Jacob Bundsgaard (S) fortryder ikke, at kommunen har givet lov til at overmale del af park.”
    http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/aarhus-borgmester-malet-graes-skaber-mere-debat-end-traeplantning

  35. Af Niels Juul Hansen

    -

    Indlæg i filter!

  36. Af Per Torbensen

    -

    Vandalister i Aarhus som er uden for pædagogisk rækkevidde som disruption “fester” i København,en sand landeplage ,den “kreative klasses” yngel -mig mig mig og atter mig.

  37. Af Jan Petersen

    -

    I øvrigt udøver kultur vandalerne og diverse disruption artister KUN deres “kunstarter” på din og min regning – SKAT. Hvis de gjorde det på egen regning og risiko, ville de sidde på potten dagen lang med myldre bæ og ubetalte regninger – og efter et par uger ende på kontanthjælp. Forpulede simple psykopater 🙁

  38. Af Jørgen Madsen

    -

    Misforholdet imellem Mikkel Anderssons indlæg og læserkommentarerne får drevet hans pointe så grundigt hjem, at jeg ikke tøver et sekund: Der er tale om kunst!

  39. Af J. Hans en

    -

    Død over malingen i Mindeparken!
    Skriver Mikkel.

    Uha.
    Jo.
    Højrefløjen plejer jo at trække seksløberen.
    Når de hører ordet kultur.

  40. Af J. Hans en

    -

    Uhyggeligt.
    Maling igen.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/den-lille-havfrue-vandaliseret/6687169

    Alt tyder på, at radikaliserede venstreorienterede kommunister og mørkegrønne miljø fanatikere står bag.

    De må straffes så hårdt som lovgivningen tillader.
    Og helst lidt mere.
    Undertegnede skal hermed opfordre til at støtte Greenpeace, Sea Shepherd og IUG.
    På forhånd tak.

  41. Af r. vangkilde

    -

    TERROR KUNST – ELLER POLITISK KUNST, – har man slagtet en hval på Strandvejen, og fanden er sluppet løs, og kastet blod og lunger op fra stranden ved den smukke park ved Marselisborg
    ELLER er titlen på galskaben KUNSTIG.

  42. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF JØRGEN MADSEN – 30. MAJ 2017 02:50
    Misforholdet imellem Mikkel Anderssons indlæg og læserkommentarerne får drevet hans pointe så grundigt hjem, at jeg ikke tøver et sekund: Der er tale om kunst!”

    Kunst må gerne provokere men er ikke ensbetydende med kunst..det bedste gør mestendels..som da George Orwell i 1984 beskrev det borgerlige drømmesamfund.. En evig diskussion siden..

    Da det tager mere og mere for at provokere, og kun borgerlige ikke levner plads til andre mennesker, kan man sige at der tit ikke er kunst uden borgerlige forarget..

    Også et langt indlæg i filteret om dette i starten af bloggen . Mener det er slettet og kom på i første omgang?

    JH , ja borgerlige er den kulturfremmed -hadende-status quo fløj..drømmesamfundet deres er ca. Anno 1765.hvis de kunne flytte tiden tilbage til renæccancen gjorde de dette..

  43. Af Helge Nørager

    -

    Kørte forbi i går ser lidt underligt ud og skaber da tanker, så vi kunst skal det, altså skabe tanker ved iagttager virker det efter hensigt, og er svært at overse selv fra en bus eller bil, på cykel umuligt.

    PS.
    Gad nok vide om alle dem som fik kaffen galt i halsen af dobbeltmoralske holdninger vdr. en blog med lukkede kommentarer, har fået dejavu og våger at bruge samme ordbrug om SP, som brugt om ALMJ, og lystigt gengivet af B.
    Bliver spændende at iagttage, de næste timer og dage.

  44. Af Carsten Hansen

    -

    Avisen gør sig selv utroværdig, og dermed mindre interessant at købe eller abonnere på, når den favoriserer tågehorn og landsby to s ser som l is be th, mens seriøse indlæg slettes på stribe.

  45. Af Carsten Hansen

    -

    U hum ske kommentarer optages også, i strid med avisens egne regler. Jeg fatter ikke hvorfor red ak ti o nen ødelægger sine egne debatter. De er jo snart ikke værd at læse og deltage i.

  46. Af Niels Juul Hansen

    -

    Filter og censur ødelægger mange af debatterne her på berlingske blok.

  47. Af torben jensen

    -

    Kan se at folk der forsøger at oplyse noget væsentligt om hvad der foregår i samfundet, i stort omfang udelukkes fra debatten. Vil det sige at man ikke må fortælle om at stadig flere mennesker – – hvis de rammes af arbejdsløshed, skilsmisse, sygdom, vold, ulykke eller andet – – af systemet og diverse såkaldte reformer skubbes ud i kulden og mørket. Må det ikke komme frem hvordan systemet igen og igen svigter og begår overgreb? Må det ikke diskuteres i avisens debatter? Hvad skal vi så med dem? Hvis kun mindre væsentlige emner må belyses, er vi jo tilbage i den tid hvor demokratiet endnu ikke fandtes. Hvis det skjules hvordan og hvorfor utallige danskere presses og tvinges ud i dyb elendighed, er det virkelig et afsporet samfund vi lever i.

  48. Af J. Hanse n

    -

    Utallige skriver om et filter.
    Hvordan udarter dette sig?
    Undertegnedes indlæg går ret igennem.

  49. Af torben jensen

    -

    Tænke sig, nomenklaturaen/”eliten”/folketinget og tv-stationerne har reduceret postvæsnet, skattevæsnet, forsvaret, politiet, velfærden, familieværdierne, retssikkerheden og sundhedsvæsnet m.m.m. til skygger af sig selv. De er ved at køre hele landet i sænk. De forærer vores land, byer og boliger, arbejdspladser og vaccine-produktion, pensioner og infrastruktur, jobs og kvinder væk til udlandet osv. De stjæler vores børn, rettigheder, værdighed og fremtid. De importerer stoffer, sygdomme og kriminelle. De lefler og logrer for mer kel og EU. Men det må helst ikke debatteres. Slet ikke med konkrete eksempler.

  50. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Det er sjovt med os mennesker. Det er først, når vi ser kunsten sælges for mange penge, at vi mener at vide, at værkerne er kunst. Se bare Vincent van Gogh, Edward Munch og i øvrig et utal af kunstnere, der blev “rige” efter deres død.

    Maria Due, hvis du havde indgående kendskab til Picassos værker, ville du vide, at hans første billeder var ganske konventionelle. Det var først da han blev mere ukonventionel, at han kom til fadet. Han havde mange perioder.

    Ahrentsen fra DF kan også bedst lide tygget mad, den er også nemmere at spise.

    Jeg har et forslag. Jeg er nemlig til møde i Jylland i dag, ikke på Aaros. Lad os tilføre al den gylle, der bliver kørt på markerne, en rød farve, derved kunne man se hvilke landmænd kører for megen gylle på markerne. Jeg er bange for, at markerne blev meget røde. Det kan ligefrem være, at der er en ide med det røde kunstværk i Århus.

  51. Af Lisbeth Sørensen

    -

    ” Det var først da han blev mere ukonventionel, at han kom til fadet. Han havde mange perioder.”

    Harald har åbenbart ikke meget idé om kunst. Kun det ukonventionelle har generelt værdi. Derfor der ikke er borgerlige kunstnere af værdi. Politisk ønsker i renæccensen tilbage og stopper alle penge dertil sågodt som. Efter Grækenland bruger DK færrest penge på kultur. Nemlig o.70% af af bnp af skatter.

  52. Af Henrik Torstensen

    -

    Harald Kristiansen: farv du bare bøndernes gylle, og ødelæg deres levebrød. Jeg er bange for at Danmark vil gå på pumperne når bønderne forsvinder. Bønder er erhvervsdrivende og klarer stort set sig selv, ingen gruppe i samfundet er så lidt sygemeldt som bønder, ingen gruppe forbruger mindre af landets resurcer. Kvajede snakketøj burde få deres hjerner undersøgt for forekomstaf intracerebral gylle, man kunne for eksempel farve skidtet rødt som partifarven.

  53. Af Jytte Enevoldsen

    -

    At pisse nogen i øjet er provokerende, men er det kunst? jeg vil mene at det nærmere drejer sig om vold.
    Deltagerne i diskussionen her har meget små krav og forventninger til kunst.

  54. Af Hul igennem?

    -

    -Ingen såkaldt kunstner andre end Max Uwe har lavet noget som helst politisk kunst siden 1970- resten er statsnassere og jeg vil ikke give en krone til nassere.

  55. Af Jan Johansen

    -

    Nu er der banet vej for romaernes efterladenskaber af stort og småt i København. Når bare det skaber debat, og det har det unægtelig gjort, så kan det defineres som kunst. Ophavsmanden til denne geniale kunstforståelse er ingen ringere end borgmesteren i Aarhus, men han står ikke alene. Flere andre politikere og embedsmænd i byen ser store perspektiver i det udvidede syn på nutidskunsten og bidrager gerne med at holde debatten i gang. En lille rødmalet blomst i toppen af lidt større kunstværker af slagsen, vil naturligvis sætte ekstra kolorit på kunsten, men vær forsigtig med placeringen. Den skal helst placeres lidt til venstre for midten som et symbol på det for tiden mest liberale i Aarhus. Ideen om det banebrydende udvidede kunstbegreb sendes hermed videre til København og andre byer med et særligt behov for ekstraordinær promovation forud for det snarlige kommunalvalg. Romaerne på Christianshavns Torv i København vil sikkert være behjælpelige med det praktiske arbejde. De er så flinke og rare imod især de hjemløse fra samme sted.

  56. Af - Niller

    -

    Det er godt nok nogle sære starutter de kunstnere som med deres grænseoverskridende værker provokerer hverdagsdanskeren.
    En fremviste en lort på dåse- en anden udstillede fisk der svømmede rundt i en blender med det formål at en fra publikummet ville trykke på knappen- en tredje slagtede offentlig en hest i protest mod Vietnam krigen- og en fjerde maler billeder med sin penis som han dypper i akrylmaling- og så er der en der huggede hovedet af den lille havfrue, hvem det er ved vi ikke.
    Skøre kugler allesammen men heller ikke uden en vis underholdningsværdi.

  57. Af R. Harald Kristiansen

    -

    R. Harald ved faktisk meget om kunst. Det er en del af R. Haralds uddannelse, sammen med IT.
    R. Harald er også et meget dygtigt IT menneske.

    R. Harald har aldrig modtaget SU. R. Harald arbejdede for at kunne studere. R. Harald har betalt store summer i skat i Danmark i 30 år og investerede sine penge i Danmark og har haft 400 mennesker ansat, nu har firmaet 600 ansatte. R. Harald ville aldrig drømme om at placere penge i skattely, selv om R. Harald er udlænding. Der findes nemlig hæderlige udlændinge. For ikke at nasse på danskerne kunne R. Harald selvfølgelig rejse tilbage til Island, eller Finland, men så ville mange danskere miste deres arbejde. For R. Harald er islandsk-finsk.

    Jeg læste for ikke så lang tid siden i en islandsk avis om en, af pengemændene i Icesavesagen. Han sidder nu i fængsel. Han er oprindelig dansker, men er islandsk statsborger nu. Han fortalte, at han havde en søn, der studerede i Danmark. Sønnen kaldte sig Lísbet. Denne søn fik han sammen med en somalisk nøgendanserinde.

    Denne Lísbet er en somalisk-dansk islandsk ung mand/kvinde. En af mine ansatte kender hende. Hun er i virkeligheden en mand oprindelig, et nydeligt menneske. Denne Lísbets somaliske mor, der boede i Danmark, blev ufrivilligt svanger med denne dansk- islandske mand, da hun rejste til Island som nøgendanserinde. Her kan man stadigvæk se hende danse ved den Blå Laguna, hvis man har penge. Denne Lísbet er en somalisk-dansk islænding, der studerer og er på SU. Jeg hørte fra en af mine unge medarbejdere, at Lísbet havde sat penge i aktier hos Nordea. Det er nok hans/hendes SU, der investeres. Jeg kan huske hans fars historie fra Morgenbladet, fordi hans far blev syg efter, at han mødte den somaliske kvinde. Faren er en af de nu fængslede finanssvindlere i Island. Nu sidder han i et fængsel og skriver artikler til Morgenbladet.

    Det er nok ikke dig Lisbeth, fordi denne unge/mand kvinde er et velformuleret og et begavet menneske, siger min islandske unge ansatte.

  58. Af Helge Nørager

    -

    Det er en skam at pli og borgerlige dyder om ikke at kolportere hear say offentligt er en del af pensum, på diverse IT og arkitekt uddannelser.
    For så er der vist en her, som ikke havde bestået de dele af sine mange uddannelser.

  59. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Henrik Torstensen
    Dette kommer muligvis ikke igennem, så lad gå.
    Danske landmænd får store subsidier alle sammen. Det ved du godt. Mange lever ikke af deres erhverv. De skylder i gennemsnittet 70 millioner i banken. Hvem betaler deres gæld, når de går konkurs. Det gør vi. Jeg har ikke noget imod landmænd, jeg stammer fra landmænd og der er 1 landmand i den nære familie, tidligere var der 4.

    Mit firma skal til gengæld klare sig selv uden subsidier. Jeg får ikke 200-300.000 , eller mere i subsidier om året til mit firma. Hvis jeg ikke har pengene må jeg krybe til korset og låne penge til lønomkosninger.

    Det der er problemet ved danske landmænd er, at de mangler undervisning i drift. Mange er elendige til at drive deres landbrug. De har bygget sig ihjel.

    Husk på at landmænd gør meget lidt ved deres MRSA. Op omkring 70% af alle besætninger i DK er inficeret af MRSA. Hvad gør landmændene, de pumper antibiotika i deres grise og nu zink, som viser sig at være endnu værre. Ny forskning viser, at hvis grise bliver sat på græs og ud i frisk luft er stor del af dem MRSA frie, efter knapt en måned. Det viser sig, at staldene er inficerede af støv med MRSA. Gør landmænd noget ved det? Nogle gør. Flest ikke.
    Det er lykkedes norske landmænd at reducere infektionen til få procenter, det burde danske landmænd også kunne, hvis viljen var der.

    Danske landmænd er så forgældede, at de ikke har råd til at udføre det mest fornuftige ved deres landbrug. Hvorfor har landbrugsorganisationerne og bankerne ikke bistået dem med bedre økonomisk vejledning.

    Jeg har et hus der grænser til et fredet areal. Her øser en landmand gylle på, to gange sommer og to gange efterår, selv om han ikke må. Frøer og fuglebestande lider nød af denne grund. Naturen er det billige skidt. Denne manglende tankesæt vil give vores kommende generationer problemer, med barnløshed og kræft.

  60. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Bønder er erhvervsdrivende og klarer stort set sig selv, ingen gruppe i samfundet er så lidt sygemeldt som bønder, ”

    Mest forgældet borgere i samfundet, og lever af EU penge som betaler dem alt for meget, og som derudover betales af kassemanden i Netto.

    Hr. Harald,

    Du har aldrig haft en ansat. Men nasset hele livet på danskeren.frataget en sådan et job, uddannelse og su..Rejs du bare hjem igen. Uden tvivl er vi mange ægtedanskere der ønsker dette..

    “siger min islandske unge ansatte.”

    Du har ingen, men hvis er du akkurat denne forbrydertype der vil indføre endnu flere islændinge og ikke ansætte danskere.. til at fratage en af vores egne et job og uddannelse med SU.

    Lad Island betale for dem her. Og stop deres ret til at bo og arbejde her..

  61. Af Henrik Torstensen

    -

    R Harald. Det er udenlandsrejsende danskere, som køber antibiotika på fortovet i Cannes eller på Mallorca, som har påført de danske grise MRSA -ikke omvendt, som nogen synes tro-
    Stadigvæk -bønderne koster ikke samfundet en øre, medens R Haralds ansatte får både i hoved og røv så snart de gnyr det mindste, sygepenge fra første dag, arbejdsskade-erstatning etcetera etcetera. Bønderne har aldrig bedt om EU tilskud, de ønsker kun at sælge sine varer til konkurrencekraftige priser. I virkeligheden er det R Harald og hans underbetalte ansatte, som får sine fødevarer subventionerede af EU for at de ikke skal lokkes af Hitlertyper og gå i optog og skråle revolutions sange, som de har gjort så mange gange tidligere medens bønderne aldrig har haft lignende afarter for sig.

  62. Af Lisbeth Sørensen

    -

    ” Bønderne har aldrig bedt om EU tilskud, de ønsker kun at sælge sine varer til konkurrencekraftige priser. I ”

    Ha ha ha..løgn og bedrag. En venstrebonde siger aldrig nej tak til nettokassedamens skat via EU..

  63. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Dette manglende tankesæt, skulle der stå.

    Og kære Lisbeth, som du selvfølgelig ikke hedder. Det er rørende som Helge Nørager værner om Lisbeth, der ikke er Lisbeth. Jeg har kun haft en islænding ansat af mange. Jeg har overvejet at flytte firmaet på grund af mennesker som dig. Hvis man har mange ansatte, har man også et menneskeligt ansvar, dertil følger også et ansvar for familiernes velbefindende.

    Mvh R

  64. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Hr. Harald,

    Stop charaden.. en islændinge som dig og jer er et dyrt bekendtskab for Danmark.. grænsen skal totalt lukkes her, og i sendt hjem..

    Titusindvis fra dit land har fået deres uddannelse her på bekostning af en dansk statsborger som bliver i landrt..stop det svineri, NU. Islændninges rettigheder skal fjernes totalt i danmark..

  65. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Kære Henrik Torstenson.
    Den med danskerne, der køber antibiotika på torvet i Cannes og på Mallorca, den duer måske, som argument i Tarm ikke hos tænkende mennesker. Sikke noget sludder. Det er til gengæld muligt, at smitten er kommet med importeret foder, som med salmomellaen i høns. Det er til gengæld lykkedes hønsefarmere, at minimere salmomella i æg og høns.

    Angående løn. Der er ingen der har haft mindre end 35.000 om måneden i mit firma. De fleste har og har haft 39.000-45.000. Nogle 50.000 og over.

    Vi spiser dansk for at støtte danske landmænd. Torstenson og brug nogle brugbare argumenter og stil Hitlerkortet ned i lommen.

    Vi dyrker ikke Hitler i mit firma. Hvis Kunstakademiet i Wien havde optaget Hitlers på uddannelsen, så havde verden måske været en anden.

  66. Af Niels Peter Lemche

    -

    R. HARALD KRISTIANSEN, bare et godt råd: Lad være med at fodre trollen. Du ved sikkert, hvem jeg tænker på.

  67. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Pointen vedbliver..i islændinge er et dyrt bekendtskab for Danmark.. Ikke fordi at tysk-svhweizer via Israel som religiøse undervisere ikke også er det.så er imamer trods alt billigere da deres egne muslimer betaler for bedraget og ikke statskassen som i det grelle tilfælde Lemche..

    Drejer sig ikke om racisme men logik..danskere før islændinge og ud med hele bundtet.. især på uddannelsesinstitutionerne..

  68. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lisbeth fik du ikke høj nok karakter til at komme på Uni? Det er der synd for dig. Kan du ikke søge kvote 2. Jeg har hjulpet flere ind, ved at hjælpe dem med at skrive deres ansøgninger. Har undervist på en højere læreanstalt i mange år, samtidigt med firmaarbejde. Du skal skrive en motiveret ansøgning på et nogenlunde sprog. Du burde gå til dansk.

    Lisbeth jeg kender flere danskere, der går på medicinstudiet i Island. Jeg har lige hjulpet en ung dansk kvinde med at få praktik i Island i et halvt år. Jeg hjælper ofte.

  69. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Du ævler udlændinge.. så godt som ingen danskere studere der. At du har fundet et enkeltstående tilfælde og ophøjer det til en generalitet.

    Hvor mange titusindvis af islændinge bor her? Hvor få danskere Der?

    Ingen tager derop for at studere. Et yderst smålige antal. Men titusinder af jer er uddannet på Danmarks bekostning gratis..

    Selv nordmænd og svenskere er stærkt overrepræsenteret..for få år siden var en tredjedel på læge og tandlægeskole andre skandinaver og der bliver mangel på begge..grunden er at SU er langt højere her end i jeres hjemlande..

    Uholdbart.og islændinge skal hjem..

  70. Af Henrik Torstensen

    -

    Desværre R. Harald, det er faktisk mig der har ret, hvad angår udbredelse af MRSA. Turisterne smittede grisene -og det var ikke bønderne, som havde været på Mallorca -selv om de havde fortjent det- Så måske du skulle udnytte dit eget råd til Lisbeth og tage er ekstra år på skolebænken, lærer på højere læreanstalt? mener du HF?

  71. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Lemche yes.

    Torstenson
    Vi betaler gigantiske forsikringer for at kunne, dels stå til ansvar for fejl og mangler, dels at kunne stå imod med sygdom mm.

  72. Af J. Hanse n

    -

    AF R. HARALD KRISTIANS EN – 30. MAJ 2017 18:45
    “Lisbeth fik du ikke høj nok karakter til at komme på Uni? Du burde gå til dansk.”

    Harald.
    Check lige tegnsætningen i dine sidste mange indlæg.
    Du er faktisk pinlig.
    Du minder om Lem che.
    Som kan lave fyrre stavefejl i et indlæg, hvor han nævner andres fejl.
    Var din højere uddannelse VUC?

  73. Af P Christensen

    -

    Det er ingen kunst at lave kunst.

  74. Af Helge Nørager

    -

    “Af R. Harald Kristiansen”
    “Det er rørende som Helge Nørager værner om Lisbeth, der ikke er Lisbeth. ”

    Stråmand igen, hvad jeg reagere på er en så eklatant og lærebogsværdi på journalist højskolen værdi overtrædelse af alt god presse etik og berlinske blogregler.

    Men det var at forvente at dette underlige menneske, straks skal påføre mig et forsvar for Lisbeth.
    Det er det ikke det er fortvivlelse over at akademikere på stribe her på berlinske blogs henfalder til laveste fællesnævner, og glemmer alt om deres egen selvrespekt, blot for at galpe løs og mobbe andre.

    For det er hvad du er blevet til en gemen mobber, kære R. Harald Kristiansen, og jeg vil reagere ligegyldigt hvem som kvajer sig så grundigt.
    Og hvem det nu går ud over.
    Mobning og overtrædelser af presse etik skal påpeges da det ellers langsomt udvikler sig.
    Hvilket tydeligt kan iagttages ved argumentløse tidligere akademikere med for megen fritid.

    Og det er nu stadig en meget god joke med græsset og som beboere i Århus troede jeg som det var en del af den snart årlige sculpture by the sea.
    Hvor ganske mange underlige ting har været at se og fundere over i de sidste år, til stor glæde for de fleste som har passere dagligt, i en travl hverdag.

  75. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Harald.
    Check lige tegnsætningen i dine sidste mange indlæg.
    Du er faktisk pinlig.
    Du minder om Lem che.
    Som kan lave fyrre stavefejl i et indlæg, hvor han nævner andres fejl.” Jens Hansen

    Nørager kom mig i forkøbet nærmest her! .Det er en gammel akademiker teknik når argumentet er tabt, at tale om stavefejl mv..ihvertfald blandt de mindre begavet der, der føler sig selv overmådig dygtig selvom de ingenting har at ha det i..
    De bliver så hidsige og mobset og laver utallige fejl.. Dybt fornøjeligt!

    Over hos Laila holdt debatten kun til 6 kommentarer. Så slukkes der. Selvom eneste emnerelevant kommentering var undertegnedes..

    PS kaula?

    Morten og Jeppe..

    Nu må i vist hellere glemme den personlige mening om undertegnede til evt. Lørdagskomsammen med bloggeren????

    Derudover har i ikke kommenteret emnet med et ord som 2 trolde modsat undertegnede..

    Det er korrekt at der ingen beviser her i sagen er, som bloggeren udleder som sandhed! Hun kunne have kontaktet de 3 organisationer og fået en forklaring, men nu blot en subjektiv vurdering fra La La ungdom?

  76. Af J. Hanse n

    -

    AF MORTEN GRUE – 30. MAJ 2017 17:58

    Kim pink rosa Olse n i endnu et navn.

  77. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Jeg raser over græsbemalingen” skriver bloggerne…

    Et nyt godt nyt tip til ungerne nytårsaften mod borgerlige!….

    Vi plejet at hænge hele skurets
    sommerredskaber og møbler op i flagstangen deres, nytårsaften som barn..så kunne de tilbede det istedet for Dannebrog når de kom hjem istedet for.. 🙂

    PS Lemche i Uffe som aldrig sætter indlæg på fra filteret. Mærkelige mellemrum mv. Pga. Filteret..

    “Og så al det ba vl om de 10.000 russiske kernevåben. De er ubrugelige. Siden Nagasaki er de aldrig blevet anvendt, og med god grund: De er for farlige,”

    “Ubrugelig” har flere betydninger: 1) virker ikke, 2) er ikke anvendelig, dvs. upraktisk, eller, som jeg skrev “for farlig”

    Ha ha ha..slå ubrugelig op..”for farlig” er ikke en af meningerne..du skrev både ubrugelige og for farlig..sidste er ba by sprog.. hvis russerne endte i krig er brugen af kernevåben skam en mulighed. Og russernes virker skam. De ved godt at det reelt er det eneste der gør dem en stormagt i dag, og kan tage Kr im mv. Uden vestens indblanding.. …

    “Jeg skrev “ikke en reel trussel”, og hvad betyder det så?”

    Præcis det jeg skrev. At derfor har de øget militærudgifter som borg erlige bloggere mv dagligt beder om , ingen militær betydning mod russerne..Hvis der bliver krig med dem, bliver det med atomvåben..Så dig og borgsc hmidt daglige opmuntringer til flere penge er ligegyldige..

    De borg erlige ønsker det Kun, fordi dette er flere penge ned i forret fra kas sedamen i Netto til dem. Via våb enprodultion og industri mv..
    Det er derfor det hedder “mi litary and indus trial com plex”..

    Drejer sig ikke om en Russisk trussel som dig og borg dagligt siger fra Russerne, som løses via flere fly MV. Spild af penge til borgerlige ejere og sønner i militæret..

    DE ER UBRUGELIGE, UBRUGELIGE MOD RUSSERNE!!!!…

  78. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF J. HANSE N – 30. MAJ 2017 22:24
    AF MORTEN GRUE – 30. MAJ 2017 17:58

    Kim pink rosa Olse n i endnu et navn.”

    Formentlig.
    Samme fremgangsmåde..Personangreb uden emnerelatering..Så meget muligt Ja..

  79. Af R. Harald Kristensen

    -

    H N/LS
    Læs jeres egne tekster. Der er nok omkring 20 grammatiske fejl i den sidste fra Helge. Helge og Lisbeth er samme person. Samme sprog. Tolls.

  80. Af Lisbeth Sørensen

    -

    ” N/LS
    Læs jeres egne tekster. Der er nok omkring 20 grammatiske fejl i den sidste fra Helge. Helge og Lisbeth er samme person. Samme sprog. Tolls.”
    Af hysteriske Rosa..

    “Tolls”..

    Betaler aldrig “tolls” på nogle veje..Nægter. mødte en kim Harald Rosa fra Island engang på cykelstien der opkrævet toll penge til studierne, men nægtet at betale hen…

    Hvorfor i al verden du blander vejudgifter end i en debat om islændninges nasseri i uddannelsessystemet mv. fatter jeg ikke?..

    Hvad har det med det at gøre?

  81. Af Helge Nørager

    -

    Og så kom den typiske Helge er Lisbeth,
    Det var dog så gennemført typisk, når sandheden presser kommer mobning og gemene svinerier skriftligt,

    Siden du har så helvedes travlt med at udstille andre som skizofrene, bør du lære at bruge en telefon bog der står jeg i.
    Eller firmaregister hvor mine tidligere virksomheder til produktudvikling stadig står,.
    Eller Guinness rekordbog dansk udgave 1984 -1994

    Og ja jeg er orddum, stavesvag, og sikkert alt hvad du kan fremtrylle af nedladende ting, men jeg er Helge.
    Og det har jeg aldrig lagt skjul på, så er der min hjerneskade pga jeg var offer for et røverisk overfald, med deraf følgende personligheds forandringer osv.
    Men at du skal gøre grin er sgu typisk.

    Totalt åndsvage kælling, lede so, gemene mobber, skidefulde alkoholiker,
    Og søg dog behandling for du er sgu ligeså langt ude i dit vanvid som visse andre akademikere der tror andre mennesker har behov for at lyve om hvem de er.

  82. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Kære Helge og Lisbeth. Nu har jeg tage screenshots af dine og Lisbeths tekster og de vil blive analyseret af div. specialister. Helge du siger, at du står i telefonbogen. Min advokat vil derfor kontakte dig, arbejde videre med sagen og bringe sagen videre til politiet.
    Hav en god dag. I mellemtiden kan du og Lisbeth tage et kursus i dansk. Det er muligt, at min grammatiske kommasætning er mangelfuld, men hverken du, Lisbeth, eller flere KAN dansk og bestemt ikke stave. Pak din snak om pli sammen og læs din egen tekst fra 5.43 i dag. Jeg kommenterer ikke videre. Det gør min advokat. Arbejdet kalder.
    Med venlig hilsen R

  83. Af J. Hanse n

    -

    AF R. HARALD KRISTIAN SEN – 31. MAJ 2017 07:24

    Har Harald tabt sutten.
    Harald fylder sine indlæg med løgn og stråmænd.
    Så må hun acceptere et passende svar.

  84. Af Jan Johansen

    -

    “Det er ingen kunst at lave kunst”, skriver P. Christensen ovenstående, men her tager han gruelig fejl. Problemet er, at det kun er ganske få, der kan lave kunst, altså virkelig kunst.

  85. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “AF R. HARALD KRISTIANSEN – 31. MAJ 2017 07:24
    Kære Helge og Lisbeth. Nu har jeg tage screenshots af dine og Lisbeths tekster og de vil blive analyseret af div. specialister. ”

    Paranoia fra Harald er helt ude i rabatten nu ,som man siger på toll veje..

    Du må true alt det du vil hr Harald.. . Du startede de svinske personlige angreb på undertegnede..

    Harald kontakter ingen advokat da hun startede svinske angreb.undertegnede har faktisk ikke engang besværet svinsk retur blot nøgternt konstateret udlændinges omkostninger her ….du vil tabe i retten og derudover få en bøde for spild af rettens tid.

    Men dit hysteri nu ,er dybt fornøjeligt at overværer alligevel.. .

  86. Af Helena Hansen

    -

    Landsmænd gør meget lidt ved deres MRSA -sproget er fantastisk letforståeligt

  87. Af AH Andersen

    -

    Mikkel Andersson er virkelig begyndt at vise sine småborgerlige sider frem, og det er da ganske befriende. Gad vide, hvordan han ville reagere, hvis man farvede alle sprøjtemidlerne blå og røde, som pøses ud over markerne? Så vi rigtigt kunne se, hvor problemet ligger?
    Men som erkendt rindalist vil MA nok ikke gå så langt at chikanere sine egne meningsfæller.,

  88. Af AH Andersen

    -

    Mikkel Andersson er virkelig begyndt at vise sine småborgerlige sider frem, og det er da ganske befriende. Gad vide, hvordan han ville reagere, hvis man farvede alle sprøjtemidlerne blå og røde, som pøses ud over markerne? Så vi rigtigt kunne se, hvor problemet ligger?
    Men som erkendt rindalist vil MA nok ikke gå så langt som at chikanere sine egne meningsfæller.

  89. Af Jakob S. Rasmussen

    -

    Hvis regeringen rent faktisk vil løse problemet, så har de københavnske politikere et forslag, der vil løse problemet effektivt; skærp reglerne for lovligt ophold i Danmark.

    Uddrag fra “København vil have hjælp til at få styr på udenlandske gadesovere” af Kristian Madsen, Politiken 13.05.17:

    Vi opfordrer “…regeringen til at gå ind i arbejdet for at skærpe reglerne for lovligt ophold i Danmark«.

    »Vi foreslår for eksempel, at der stilles krav om, at alle, som opholder sig i Danmark, skal kunne opgive en adresse – altså bevise at de har tag over hovedet«, skriver overborgmester Frank Jensen i pressemeddelelsen.

    Kommunen har et såkaldt transitprogram, der skal hjælpe udsatte udlændinge til et bedre liv der, hvor de kommer fra. Det vil kommunen gerne styrke for at mindske problemet med romaerne.”

  90. Af Lisbeth Sørensen

    -

    ” Gad vide, hvordan han ville reagere, hvis man farvede alle sprøjtemidlerne blå og røde, som pøses ud over markerne? Så vi rigtigt kunne se, hvor problemet ligger?”

    Fuldt ud muligt med nedbrydende naturlige stoffer. Faktisk en god idé.
    Borgerlige støtter altid op om landbruget blindt. De er overbeviste om at jo mere det sviner, jo mere profit. De står jo for status quo og gamle tanker kun?

    Thornings regering lavet en analyse , der nøgternt fortalte at vi ville tjene langt flere milliarder på at være verdens første 100% organiske land..Men tog de borgerlige dette forslag op? Naturligvis ikke da det kræver noget mere arbejde. De er status quo fløjen altid når godt, og Anno 1677 når skidt.

    En landbrugsreform ville være godt også. Med konfiskrring af storbøndernes arealer. Ved organisk produktion er der brug for langt flere hænder. Så mere arbejde i Danmark..

  91. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Det var vel kunst, da AFR fik en spand rød maling hældt udover jakkesættet under de borgerlige terrorkrige i Mellemøsten?

  92. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Indlæg i filteret?

  93. Af redigeringen er skandaløs

    -

    Avisens redigering holder både bloggerne og læserne af disse debatter FOR NAR. For utallige aktuelle, oplysende og seriøse indlæg blokeres og skjules, mens j. hansen, li s beth og lignende favoriseres.

  94. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Preben f1 får ytringsfrihed altid til at bede om andres ytringsfrihedsfratagelse uafbrudt og tale om paranoide svenske tilstande “med dusinvis af millioner døde hvert år”.

  95. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Et længere indlæg i filteret fra igår?

    PS vi sender indlægget til jsr som Støvring sletter uafbrudt her.

    “de såkaldte “pe.ngejø der”, som Marr, og mange andre venstreorienterede opfattede som nærmest synonyme med finanskapitalen”

    Din uvide.nhed er bund.løs hø.jreradikalt perfekt jsr.

    Fascis.terne var borg.erlige. Og var dem der ha.d.et jø.de.rne og jø.d.e finansen. Sidstnævnte er stadig til dels korrekt , og mediemæssige ejer det lille jø.d.iske folk nok halvdelen af vestens medier.

    Ras.mu.ssen er derfor en høj.rerad.ikal antise mit. Hans h.ad mod palæstin ensere er bundløs. Og uanset emnet, fortæller han os det dagligt.

  96. Af Jan Johansen

    -

    I de seneste mange år har det været noget vanskeligt at forholde sig til alt det makværk, som i dag bliver kaldt kunst af en mindre kreds af erklærede kunstnere + en mindre flok af medløbere, der har let ved at falde i svime over ingenting. Nu er jeg ved at nå frem til en forståelse eller forstå, hvad det er, de har gang i på parnasset og i det såkaldt bedre borgerskab. Kunst er ikke for hvem som helst. Det forstås kun af de særligt indviede og som noget helt afgørende skal kunst skabe debat. Uden debat ingen kunst. Det betyder, at de skønne kunster er yt, og at vi derfor skal indstille os på, at kunst ikke kan være kunst, uden at være provokerende og helst stærkt provokerende. Nyeste påfund er skamfereringen af Mindelunden i Aarhus, som nu via en voldsom debat, er ved at udarte sig til meget stor kunst og det ikke mindst som følge af borgmesterens velsignelse af kunstværket. At det efterfølgende har inspireret muligvis kommende kunstnere til at overmale Den lille Havfrue har i den grad sat sindene i kog. Det syder og bobler med ideer til ny kunst. Også årets Distortion har givet inspiration til mange, især unge mennesker med et spirende talent, så vi kan fremover forvente endnu mere ny og anderledes kunst. Stort! Nu venter vi bare på, at kunsten også kan brede sig til dyrelivet, hvor der nok venter os store overraskelser af moderne og voldsforherligende nutidskunst. Fisk i en blender har vi set før, men med lidt omsiggribende fantasi må det være muligt at finde på og helst overgå alt, hvad vi hidtil har set.

  97. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Alt kunst så godt som, er taget i et nutidssamfundsperspektiv.
    Nok derfor den er meget provokerende mod borgerlige sensor i dag, som jo er så dødbideragtigt gammeldags, med jakkesæt eller hattedamer. Og borgerligheden smålighed har jo haft velmagtsdage og renæccensen siden vko kom til. Den unge danske generation er jo dybt kedelig og konservative i sin majoritet. Modsat fx gen x var. Så behovet er større nu.

    Tak til de rebelske ikke blå kunstnere. De gør Danmark så rigere.

  98. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Det muslimske trekløver /firkløver arbejder ihærdigt på at få flere danskere til at hade muslimer. Jeres studentikose taktik og sprog vider om umodne mennesker. Trekøveret/firkløveret hopper direkte på bloggerens provokationer og I fortsætter hadecirkelen. Måske er I ansatte til det samme, eller bare DFere. Det kommer ud på et. Had er motivet. Taktikken er den samme, I er gabende kedelige mennesker. Der er ingen menneskelig forskel på højreorienterede og venstreorienterede hadere. Og for en god ordens skyld, så er jeg ikke radikal. Lisbeths endeløse snak om hjemsendelse af islændinge bevidner, at Lisbeth ikke kom ind på drømmestudiet medicin. Gennemsnittet er 11. Min islandske venindes slægtning kom ind på studiet her i KBH. Vedkommende havde faktisk 11.50 i gennemsnit uden faktor 1.08. Heldigvis kom vedkommende også ind på studiet i Island og der går flere danskere, søde Lisbeth. Men, idet du ikke er intelligent nok, vil du aldrig erkende noget. Du er som Lemche siger, faktaresistent. Du stavrer bare derudaf uden mål eller mening. Alt det fornuftige, som du siger engang imellem drukner i sanseløst usammenhængende ævl. Din kammerat Bjørn Danh er ikke værd at tale om. Hans niveau er teenagerens.

  99. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Vidner om, skulle der stå.

  100. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Faktaresistent er nu mit ord. At Lemche skulle være begyndt at kopiere det ville ikke forundre mig. Det har han gjort mange gange før.

    At Harald stadig er lettere hysterisk er heller ikke unormalt. Det er vi også vant til nu.

    Islændninge skal naturligvis som sagt ud af af det danske uddannelsessystem. Vi betaler for at uddanne halvdelen af Island på bekostning af vores egne danskere. Men sådan noget er udlændingen her jo ligeglad med.

    Alternativt skal i betale de 130.000 pr. År eller hvad det er det koster på de lavere niveauer. Plus en profit til danmark for at uddanne jer. Som vi har med kinesiske studerende fx.Inde for tandlæge og læger mv snakker vi millioner af kr. I omkostning pr. Islandsk studerende. Arkitektstudiet som du fik betalt af danskerne, er vel en del billigere. Alt SU stoppes til jer. Island skal til kassen. Danskere først. Islændinge kun for profit for Danmark.

    Svineri med antallet af islandske studerende betalt af Danmark.jeg har kendt mange. De griner af os dumme Danen.

  101. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Fru Harald er vel en drukmås og rejekælling fra Island i virkeligheden? Sådan som hun hyster og skråler?

  102. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Fru Harald er vel en drukm ås og rejekæ lling fra Island i virkeligheden? Sådan som hun hyster og skråler?

  103. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Min hensigt med teksten var at lokke Lisbeth ud på et skråplan. Blogdeltageren Lisbeth faldt ned ad rampen som forventet. Mere smuds fra Lisbeth til min advokat. Jeg har for længe siden fundet ud af hvem Lisbeth er. Det har ordensmagten også. Lisbeth de lytter ved dørene. Bliv du bare ved med at hænge islændinge ud. Det bliver bedre og bedre. Har du ikke lidt mere? Hvad med, at du fortalte de andre bloggere hvem “du” i virkeligheden er. Det ville ikke være så godt for dig, som person.

    1. Jeg har aldrig modtaget SU Lisbeth. Det har jeg fortalt mange gange, men den faktaresistente Lisbeth/Martinez lytter ikke. Jeg tog lån og arbejdede hele min studietid.
    2. Har ydet høje skatter i Danmark.
    3. Jeg har beskæftiget 400 mennesker som partner i et firma. Firmaet har 600 ansatte nu. Jeg har skabt job til et stort antal danskere og givet dem og deres familier brød på bordet. Ingen af mine ansatte har tjent mindre end 35.000, størst antal har tjent 40.000 kr danske og mere. Jeg har også undervist mange af jer på en højere læreanstalt/et universitet, samtidigt med mit langt mere end fuldtidsjob. Ergo, jeg har bragt velstand til Danmark, ikke taget den, som du siger.

    Hvilken velstand og jobs har du bidraget med Lisbeth?

    Lisbeth du har tid til at blogge hele dagen. Fortæl de andre på bloggen hvad du laver! Jeg ved hvad du laver.

    Islændinge og finner er nemlig meget flittige. Nu er jeg faktisk finsk-islandsk.
    Lisbeh mange danskere studerer i Finland.

    Generation X er den mest selvsmagende generation af alle. De lytter ikke til argumenter og vil derfor køre Danmark i sænk. Løkke er af generation X. En blandt mange af X generationen, der ikke har kunnet forsørge sig selv. Han har knapt nok kunnet købe tøj til sig selv, en mand, der dengang tjente over 1 million i årsløn, nu mere.
    Hvordan kan en mand, der ikke kan styre sin privatøkonomi styre landets økonomi?

    Lisbeth kom med flere smudshistorier om islændinge og finner, jeg er begge dele. Jeg har for en gangs skyld fri hele weekenden. Jeg glæder mig til at svare på dine anklager. Jeg får mere og mere materiale til det jeg skal bruge din indsats til.

  104. Af Lisbeth Sørensen

    -

    “Min hensigt med teksten var at lokke Lisbeth ud på et skråplan. Blogdeltageren Lisbeth faldt ned ad rampen som forventet. Mere smuds fra Lisbeth til min advokat. ”

    Lige sådan noget guf man kan bruge ved en retssag. Men huset den islandske rejekælling kommer aldrig med anklager. Nok gemte at tag af fra dig.

    Resten af drukmåsens og hysteri er yderst morsomt at følge.40.000 er en yderst lav løn i Danmark for en person med høj uddannelse-arkitekt.. Du er en charlatan. Sådan en tjener 60.000 plus..jeg vover at påstå at ingen tjener så lidt i Danmark?

    Dit ævl om at være selvstændig er rent ævl. Du eksistere ej end som person. Alias.. en islandsk nasser hele livet på danskeren. Ud med fiskemutter her..og hvorfor skal finner blandes ind i Det? Vi uddanner ikke halvdelen af Finland som vi gør af islændinge?

    Fokus på emnet, my Dear rejekælling! Og hvordan problemet løses.

    Lad Island betale med profit ftil DK for at uddanne deres her nu. Hvorfor skal 10.000 vis af islændinge uddannes gratis her når ingen dansker bliver det der? Du har hørt om 2 tilfælde…BAVDR..

  105. Af R. Harald Kristiansen

    -

    Tak for den sidste kommentar Lisbeth. Så rørende smukt.

  106. Af Lisbeth Sørensen

    -

    Rosa harald har intet at komme med mht. At spille fin..

    PS Støvring?

    “Statistikken siger, at mellem 1962 og 1971 kom der mere end 200.000 gæstearbejdere til Danmark, og ja, der var jobs til alle, men ikke længere fra 1974”

    Le..mche, hvis uvidenhed er bundløs, har stadigvæk ikke lært at læse. Er kommet over 200.000 alene de sidste 2 år under din ultrahøjre regering. Heraf ca 25 .000 muslimske asylmodtagere…

    Der kan lægges 50.000 oveni fra endnu ikke medtalte familisammenførelser de får på 2 år også. Så nej intet at komme efter..

    Derudover startede fremmedarbejdere først med at komme i større tal efter 1967. Og ikke 62. Men din uvidenhed er jo bundløs.

Kommentarer er lukket.